כשהיינו ילדים, רובנו לא קיבלנו מענה מלא לכל הצרכים שלנו.
ייתכן ובתחומים מסוימים לא היו קשובים אלינו ואולי אפילו העבירו מסרים לא פשוטים כמו "את לא מספיק טובה", "אתה לא בסדר".
אם המסרים האלו חזרו על עצמם הגוף שלנו התחיל להתרגל אליהם
 ולהפיק סט ספציפי של כימיקלים בכל פעם ששמענו אותם.
הכימיקלים האלו יכולים לכלול חומרים כמו דופמין, אוקסיטוצין, ואנדומורפינים.

המסרים האלו הועברו אלינו (במכוון או שלא) על ידי אנשים שבטחנו בהם וביססנו עליהם את תחושת הביטחון שלנו כמו אבא אמא ובני משפחה אחרים, וכך המוח שלנו למד לקשר מבחינה כימית בין המסרים שקיבלנו לבין תחושה של בית וביטחון.

ההקשרים האלו במוח קיימים עדיין בחיינו הבוגרים, וחיפוש אחר תחושה של ביטחון גם בשנות ה20 וה30 לחיינו יכול להוביל אותנו לשדר לעצמינו את אותם המסרים .
כך לדוגמא אם ארצה להרגיש בבית אני אמצא דרך להגיד לעצמי שאני לא מספיק טובה וכך אקבל מנה גדושה של כימיקלים שנותנים לי הרגשה של ביטחון, של בית.
בשביל לעשות זאת אחפש הוכחות במציאות שאני אכן לא טובה במשהו. וזה לא בעיה למצוא הוכחה כזו…

בתהליך של אהבה עצמית, אנחנו רוצים ליצור מצב שבו אנחנו מתכנתים מחדש את האוטומט הזה, עושים שדרוג למח שלנו.

איך עושים זאת?

אני רוצה לייצר מצב שבו כשאני רוצה להרגיש בטוחה ובבית אני מוצאת דרך להגיד לעצמי כמה שאני מתוקה, מקסימה, מדהימה במקום הלקאה עצמית, ביקורת ושיפוט שהיו לפני.
הדרך הכי קלה ואפקטיבית לייצר את זה היא ע"י סשן של עינוג עצמי.

מה זה עינוג עצמי?

בעזרת מגע שאני מעניקה לעצמי בכל הגוף, אני מייצרת לעצמי סט חדש של כימיקלים שמופקים במוח.הפעם הם יופיעו בעקבות מענה למה עושה לי טוב. אני בודקת איזה מגע נעים לי וכך נוגעת בי.

איך עושים את זה?
נקדיש זמן לשכב בנינוחות ולדמיין שהידיים שלי הן של המאהב הכי מדהים שיש והן נוגעות בגוף שלי לאט לאט בעדינות, ברוך ובהקשבה למה שעושה לי נעים.
הידיים יכולות לגעת בשיער, באוזניים, בצוואר, בחזה, בבטן, בכל מיני מקומות נעימים.
 לאו דווקא באיברי מין, למרות שאפשר גם באיברי המין.
זאת לא אוננות, זה עינוג עצמי של כל הגוף.

ברגע שאנחנו מתמידים בתרגול הזה שאין בו שום מאמץ או השקעה כלכלית- הוא זמין לכל אחד , האוטומטים של המערכת ישתנו ונקבל חוויה מאד עוצמתית :
הביטחון העצמי שלנו יעלה. כי הוא מיוצר ע"י מסרים טובים ובריאים ומעצימים ולא על ידי שפוט ביקורת והלקאה עצמית .

לכן ההמלצה שלי לכן/ם, אם אתם רוצים לייצר בטחון עצמי ואהבה עצמית, להתחיל תרגול של רבע שעה, פעם ביום , של מגע שלי, בגוף שלי בצורה שנעימה לי .

אפשר להשקיע ולשים מוזיקה שנעימה לכן/ם להדליק נר, לעמעם את האורות אבל אתם ממש גם לא חייבים.
תעשו את זה בכל צורה שנעימה לכם.

תהנו ותתענגו,
טל.